Gårdagens ridtur

Hann aldrig skriva hur det gick när jag red igår. så skriver det nu ist. Jag hoppade med My. Och det gick super bra! Först red jag fram. Exet var lagom pigg och gick jätte fint. Han jobbade verkligen och det kändes jätte bra. Sen började jag hoppa. Först hoppade vi bara 45 cm men sen höjde jag upp lite då och då så till sist låg det på 80 cm. Exet hoppade jätte bra, inga konstiga hopp och han bytade galopp över hinderna varje gång. Vi som var i ridhuset var jag, My och Sandra. Efter jag hoppat klart så fick jag testa Sandras övninig, upphöjda travbommar. Exet klarade att trava över travbommarna hur bra som helst fast avståndet mellan bommarna var till stor häst. Sen så tog dem bort mitten bommen så det blev upphöjda galoppbommar. Och det klarade Exet också hur bra som helst. Så han var nt seg i galoppen iaf för då skulle han nt klara att galoppera över galoppbommarna när avståndet mellan bommarna var till stor häst.
Detta var iaf en riktigt roligt ridpass. Det gick jätte bra och vi pratade och skrattade rätt mkt. Ridpassen borde vara så jämt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0